vineri, 25 ianuarie 2019

9. 1 PICTURA PRERAFAELITA







       Din punctul prerafaelitilor de vedere, pictura academica predominanta in Anglia nu a perpetuat manierismul picturii italiene, a lui Michelangelo si Rafael de la care si-au luat si numele, in care se regasea sinceritatea compozitiilor elegante.

       Astfel, ei au pledat pentru revenirea la detaliile meticuloase și lumina colorată.

 

 

 

 

 

 

 

 

         Fiecare formă de natură a fost tratată cu mare precizie, într-un mod unic și autonom. Acest detaliu în reprezentarea pictorială a motivat compararea cu cea realizată de fotografie și de microscop.

        Unii critici au indicat că o astfel de concentrare excesivă de detaliu a creat un sentiment de hiperrealism care a depășit noțiunile acceptate de realism în artă.

 

 

 

 

 

 

 

 

       Deci rafaelitii recunosc o singură metodă în pictura, cea care derivă din arta lui Rafael. 

      Prerafaeliții se interesează de pictorii cei mai vechi, mai cu seamă de maeștrii care l-au precedat pe Rafael.

       Ei folosesc lumina naturala in detrimentul celei de zi din interiorul atelierelor.

 

 

 

 

 

 

 

 

       Prerafaelitii au pictat direct din natură, încercând să capteze detaliile până aproape.

        Scopul lui nu era ingenuitate, ci autenticitate. Pentru aceasta, știința a fost un ghid fiabil.

        Pictura în aer liber în loc de recurs la memorie era esențială pentru a elibera mintea de schemele prestabilite și pentru a verifica totul de la motivul reprezentat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Un factor important în preferința picturii în aer liber a fost dorința de a captura culoarea așa cum a apărut în natură. 

       În ceea ce privește locurile reprezentate în tablourile lor, erau preferate zonele de la periferiile orașelor. 

 

 

 

 

  

 

 

 

       Pictorii prerafaeliti au respins înfrumusețarea mediului prin strategii picturale.

       Pictura prerafaelită a ajuns in fata publicului pentru prima dată în 1849, lucrari de-ale lor fiing expuse la Academia Regala.

        Între ianuarie și aprilie 1850 grupul a publicat o revistă literară numită The Germ. William Michael Rossetti a fost editorul revistei . 

      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

12. 1. 5 JEAN BAPTISTE CAMILLE COROT

           Considerat precursorul impresionismului, Jean Baptiste Camille Corot s-a nascut in Paris la 16 iulie 17...