vineri, 23 noiembrie 2018

6. 2. 3 ARHITECTURA NEOCLASICA (3)

        MUZEUL  UNIRII  (IASI)

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

       Muzeul Unirii, sau Casa Catargiu, a fost construit intre anii 1800 si 1806.

      Cladirea a fost proprietatea mai multor familii boieresti (logofatul Costache Catargiu, hatmanul Constantinica Palade sau spatarul Mihalache Cantacuzino-Pascanu), iar din 1959 a fost inaugurata ca muzeu cu ocazia centenarului Unirii Principatelor Romane din 1859.

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

        Intre anii 1859 si 1862 a fost resedinta domneasta a primului domnitor al Principatelor, Alexandru Ioan Cuza, iar intre anii 1916 si 1919 a devenit resedinta regelui Ferdinand.

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

        Expune piese de istorie, ce revoca Unirea Moldovei cu Tara Romaneasca.

 

 

 

 

 











      

 

 

 

         Cladirea muzeului este declarata monument istoric.

 

 

 

 

 

 

        MUZEUL  PRADO  (MADRID)

 

 

 

 

 

       

 

        Muzeul Prado din Madrid este unul dintre cele mai importante si vizitate muzee ale lumii.

         Atractia principala o reprezinta pictorii: Velazquez, El Greco si Goya (cu o colectie reprezentativa), dar detine si o impresionanta colectie de picturi ale unui numar foarte mate de pictori printre care: Murillo, Ribera, Zurbaran, Fra Angelico, Rafael, Veronese, Tintoretto, Patinir, Van Dyck sau Poussin.

         Inventar artistic cuprinde peste 35.000 de obiecte defalcate în 8045 picturi, 10219 desene,  6,159 printuri si 34 matrițe de ștanțare, 971 sculpturi (plus 154 fragmente), 1189 de piese de artă decorativă, iar în februarie 2017 au fost catalogate si 38 arme și armuri, 2155 medalii și monede, 5306 fotografii, 4 cărți și 155 de hărți.

 

 

 

 

 

 

 

     

.

          Clădirea care găzduiește Museo del Prado a fost inițial conceputa de Jose Monino y Redondo si Contele de Floridablanca, prim-secretar de stat al regelui Carlos III.
          Designul arhitectural al galeriei de arta actuale a fost aprobat de Carlos III în 1786. 

         Construcția a fost executata în timpul domniilor lui Carlos III și  Carlos IV, fiind finalizată în secolul al XIX-lea.              Dar sosirea trupelor franceze în Spania și Războiul Independenței au lăsat amprenta asupra sa. Aceasta a avut rol pentru scopuri militare (barăci de cavalerie) și a căzut aproape în stare de ruină; plăcile de plumb ale acoperișurilor au fost topite pentru fabricarea de gloanțe.

 

 

 

 

 

 

 

 

       Muzeul este deschis publicului de luni pana sambata intre orele 10,00-20,00. Duminica si sarbatorile legale programul muzeului este de la 10,00-19,00.

 

 

 

 











 

 

 

 

 

 

        GARA  CENTRALA  DIN  ZAGREB

 

 

 

 

 

 

 

 

     Gara Centrala din Zagreb este cea mai mare stație din țară și sediul companiei feroviare croate.

      O înregistrare din 1890 arata ca Guvernului Regatului Ungariei a autorizat construcția clădirii principale a stației și un magazin de întreținere în Zagreb.

      Construcția stației  a fost supravegheată de către arhitectul maghiar Ferenc Pfaff. Lucrările sculpturale au fost realizate de sculptorul maghiar Vilim Marschenko.

 

 

 

 

 

 

 

 

        Stația a fost inaugurată la 1 iulie 1892  

        La 30 august 1974 a avut loc un accident de tren, atunci când un tren expres (numărul 10410) care se deplasa de la Belgrad la Dortmund, a deraiat înainte de intrarea in gara Zagreb  (atunci Republica Socialistă Federativă Iugoslavia), murind 153 persoane. Acesta a fost cel mai grav accident de cale ferată din istoria țării până la acea dată și rămâne unul dintre cele mai grave din istoria Europei. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

12. 1. 5 JEAN BAPTISTE CAMILLE COROT

           Considerat precursorul impresionismului, Jean Baptiste Camille Corot s-a nascut in Paris la 16 iulie 17...